Meest gestelde vragen over Fiber

Kan u toch het antwoord op uw vraag niet vinden dan kan u ons steeds contacteren via email, facebook of de chatbox onderaan.

Waar installeren we onze kabels?

Om impact op de locale omgeving te beperken geven we de voorkeur om onze kabels te installeren op de gevels net zoals Proximus, Telenet en Fluvius deze installeren.

Mag deze kabel zomaar geplaatst worden tegen mijn gevel?

De telecomwet van 1991 voorziet een voorziening beter gekend als “gevelrecht” dit wil zeggen dat nutsvoorzieningen vrijblijvend en kosteloos steun mogen aannemen op gevels die tegen de rooilijn aansluiten. Dit wil zeggen dat Hermes Telecom door een simpele melding gebruik mag maken van alle gevels die aansluiten tegen de rooilijn. Indien je toch wenst dat er ondergronds je huis gepasseerd zal worden dient de eigenaar van het pand een wachtbuis te voorzien ondergronds op eigen rekening.

Zijn er kosten aan deze installatie verbonden?

De plaatsing van de glasvezelkabel is volledig gratis tijdens de werken.

Moet ik aanwezig zijn bij de installatie?

De installatie betreft werkzaamheden tegen de gevels, hiervoor hoef je niet aanwezig te zijn. Hoe gaat de installatie in zijn werk? Onze installaties gebeuren gebruikmakende van hoogwerkers in een mobiele werf constructie. De hinder zal beperkt worden tot maximaal 2 uur per huis. We streven er naar om de installatie tegen de gevel binnen het uur te voltooien. Voor de installatie bevestigen we de kabel tegen de gevel op de zelfde locatie als bestaande kabels of een locatie zo weinig mogelijk in het zicht. Indien er een bruikbare wachtbuis is maken we hier gebruik van.

Ik ga binnenkort werkzaamheden uitvoeren aan mijn gevel

Wanneer er werken gebeuren aan de gevel kan je best contact opnemen via email met construction@hermes-telecom.net en kijken we samen naar een oplossing voor de bestaande kabels. Indien het schilderwerken betreft mag je onze kabel gewoon mee overschilderen. Bij sloopwerken van de gevel dient er een wachtbuis voorzien te worden en zullen wij na melding de kabel komen verleggen door de geinstalleerde wachtbuis. Er kan ook gekeken worden voor het maken van een overspanning.



Voicemail instellingen

Om je voicemail in te stellen kan je een van onderstaande codes intoetsen op je gsm en vervolgens op bellen drukken.

Actie Code
Toegang tot de voicemail 1966
Alle doorschakelingen uitzetten (inclusief voicemail) ##002#
Voicemail uitschakelen wanneer de gsm uitstaat ##62#
Voicemail uitschakelen wanneer u niet opneemt ##61#
Voicemail uitschakelen bij bezet ##67#
Rinkeltijd voor de voicemail aanpassen (X vervangen door 5,10,15,20 of 30 dit bepaald het aantal seconden) **61*+32486191996**X#
Oproepen doorschakelen indien bezet (X vervangen door telefoon nummer in formaat +324XXXXXXX) **67*X#
Oproepen doorschakelen indien geen antwoord (X vervangen door telefoon nummer in formaat +324XXXXXXX) **67*X#
Oproepen doorschakelen indien gsm uit (X vervangen door telefoon nummer in formaat +324XXXXXXX) **67*X#
Alle oproepen doorschakelen (X vervangen door telefoon nummer in formaat +324XXXXXXX) **21*X#
Tweede oproep activeren *43#
Tweede oproep deactiveren #43#
Status van tweede oproep instelling opvragen *#43#

APN instellingen (Mobiel internet 3G/4G)

Naam: Hermes Telecom
APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Paswoord: web
Proxy: No Proxy Server
Server: Geen
MMSC: Geen
MMS-Proxy: Geen
MMS-Poort: Geen
MCC: 206
MNC: 20
APN-Type: Default
SMTP: mail.internetmail.be
DNS prim en sec: dynamic
Je kan de instellingen gemakkelijk zelf in je gsm invoeren, hoe je dit doet vind je terug in de handleiding van je toestel. LET OP: herstart na het invoeren van de instellingen je toestel!

MMS instellingen

Home Page: http://mmsc.be
APN: mms.be
IP-Port: 9201 (for wap 1.0) / 8080 (for wap 2.0)
IP-Adres: 217.72.235.1
Gebruikersnaam: mms
Paswoord: mms
Je kan de instellingen gemakkelijk zelf in je gsm invoeren, hoe je dit doet vind je terug in de handleiding van je toestel. LET OP: herstart na het invoeren van de instellingen je toestel!



Wat zijn de installatiekosten?

De activatiekost bedraagt voor internet 50 euro, indien u nog geen geschikte modem bezit kan u deze bij ons aankopen aan 99 euro.

Hoe werkt prepaid internet?

U betaalt vooraf voor uw internet, dwz dat u steeds 1 (of meerdere) maanden vooruitbetaalt. Is deze betaling niet op tijd, dan kan u niet meer surfen.

Welke modems zijn geschikt?

Je kan gebruik maken van een Fritzbox (oa 7530, 7430, 7360) ook een B-box 3 of O-box 3 (Opgelet: als je geen Fritzbox gebruikt dien je de modem manueel te configureren).

Ik heb al een FRITZBox, hoe stel ik deze correct in?

Om een FRITZBox die niet bij Hermes Telecom gekocht is in te stellen voer je de volgende stappen uit:
Stap 1: Volledige reset van de modem:
FRITZBox 7360 - FRITZBox 7430 - FRITZBox 7530
Stap 2: configuratie downloaden voor uw model
7360, Alle andere types
Stap 3: inladen van de configuratie. Wachtwoord: avm
FRITZBox 7360 - FRITZBox 7430 - FRITZBox 7530

Is onbeperkt ook echt onbeperkt?

Ja, onbeperkt is ook echt onbeperkt. Wij passen geen datalimieten toe op onze VDSL2 lijnen.